Ja. Uw inlogmethode bepaalt uw rechten bij MijnVZVZ.
Bent u wettelijk vertegenwoordiger en logt u in met eHerkenning of UZI-pas? Dan heeft u een account met alle rechten. In MijnVZVZ kunt u hierdoor nieuwe diensten en praktijkmutaties aanvragen en contracten ondertekenen.
Bent u geen wettelijk vertegenwoordiger en logt u in met tweefactorauthenticatie? Dan heeft u een account met beperkte rechten. Hierdoor kunt u geen diensten of praktijkmutaties aanvragen of contracten ondertekenen. Wel kunt u praktijkmutaties en ondertekende contracten inzien en bestellingen plaatsen in de webshop.
Als wettelijk vertegenwoordiger kunt u alleen via eHerkenning of UZI-Pas inloggen bij MijnVZVZ. U kunt in MijnVZVZ o.a. nieuwe diensten aanvragen en contracten ondertekenen.
Andere machtigen
Ook kunt u als wettelijk vertegenwoordiger andere gebruikers uitnodigen en toegang geven tot MijnVZVZ. Deze uitgenodigde personen (bijvoorbeeld uw assistent) kunnen hierbij alleen inloggen via tweefactorauthenticatie en hebben een account met beperkte rechten. Hierdoor kunnen zij geen diensten of praktijkmutaties aanvragen of contracten ondertekenen. Wel kunnen ze praktijkmutaties en ondertekende contracten inzien.
Als wettelijk vertegenwoordiger kunt u andere gebruikers uitnodigen en toegang geven tot MijnVZVZ. Deze uitgenodigde personen (bijvoorbeeld uw assistent) kunnen hierbij alleen inloggen via tweefactorauthenticatie en hebben een account met beperkte rechten. Hierdoor kunnen zij geen diensten of praktijkmutaties aanvragen of contracten ondertekenen. Wel kunnen ze praktijkmutaties en ondertekende contracten inzien.
VZVZ kan nieuwe aanvragen voor een dienst of praktijkmutatie alleen verwerken als hierbij met eHerkenning of UZI-pas is ingelogd. Deze inlogmethodes zijn op dit moment alleen beschikbaar voor wettelijk vertegenwoordigers.
Als wettelijk vertegenwoordiger kunt u inloggen met UZI-pas of eHerkenning.
Let op: Tijdens het activeren van uw account heeft u zich geïdentificeerd met uw UZI-pas of via eHerkenning. Koos u destijds voor UZI-pas? Dan is UZI-pas vanaf dat moment uw enige inlogmethode voor MijnVZVZ. Hetzelfde geldt voor eHerkenning als u daarmee voor het eerst heeft ingelogd.
Bent u wettelijk vertegenwoordiger? Dan kunt u zich registreren bij MijnVZVZ. Hierbij kiest u voor inloggen met eHerkenning of UZI-pas. Vervolgens kunt u via uw account in MijnVZVZ o.a. nieuwe diensten aanvragen en contracten ondertekenen.
Bent u assistent? Dan kunt u niet zelf een account aanmaken bij MijnVZVZ. Wel kan uw wettelijk vertegenwoordiger u uitnodigen voor MijnVZVZ.
Personen die door de wettelijk vertegenwoordiger zijn uitgenodigd voor MijnVZVZ kunnen alleen inloggen via tweefactorauthenticatie en krijgen een account met beperkte rechten. Hierdoor kunnen zij geen praktijkmutaties aanvragen of contracten ondertekenen. Wel kunnen ze praktijkmutaties en ondertekende contracten inzien.
U kunt meer informatie vinden over VZVZ op onze website https://www.vzvz.nl/
MijnVZVZ is er voor zorgaanbieders in Nederland. Via MijnVZVZ kunt u alle zaken rondom uw VZVZ-dienst(en) inzien en regelen.
Via MijnVZVZ kunt u diensten aanvragen en ondertekenen. Verder kunt u hier uw vragen stellen aan VZVZ , uw documenten en gegevens bekijken en praktijkmutaties doorgeven.
Bent u wettelijk vertegenwoordiger? Dan kunt u zich registreren bij MijnVZVZ. Hierbij heeft u eHerkenning of een UZI-pas nodig. Ook vragen we tijdens het registratieproces om uw URA-nummer en KvK-nummer. Heeft uw organisatie meerdere vestigingen? Dan heeft u tijdens het registratieproces ook een vestigingsnummer nodig.
Bent u wettelijk vertegenwoordiger? Dan kunt u zich registreren bij MijnVZVZ. Tijdens dit registratieproces vraagt VZVZ o.a. om uw URA-nummer. Dit URA-nummer is gekoppeld aan uw URA-naam in het UZI-register. VZVZ toont en gebruikt deze URA-naam tijdens het registratieproces.
Klopt uw URA-naam niet en wilt u deze wijzigen? Neem contact op met het VZVZ Servicecentrum, support@vzvz.nl, of kijk op onze website, www.vzvz.nl. We helpen u dan graag verder met de te nemen stappen.
U kunt ons niet direct bellen, u kunt wel uw telefoonnummer achterlaten waarop wij u direct kunnen bereiken. Houdt hierbij rekening dat wij op directe nummers terugbellen en niet op algemene nummers met een wachtrij.
U kunt natuurlijk ons natuurlijk altijd een mail sturen op support@vzvz.nl
Heeft de wettelijk vertegenwoordiger u toegevoegd als gebruiker aan MijnVZVZ? Dan heeft u een automatische uitnodigingsmail ontvangen.
Via de link in die mail kunt u een wachtwoord instellen en eenmalig uw account bij MijnVZVZ koppelen aan de authenticator-app op uw smartphone:
Na bovenstaande stappen heeft u tweestapsauthenticatie ingesteld. Vanaf nu kunt u inloggen bij MijnVZVZ. Bij elke volgende inlogpoging hoeft u géén QR-code te scannen. U vult dan enkel uw inloggegevens (stap 1) en de 6-cijferige code uit uw app in (stap 2).
Let op: de code in de authenticator-app is steeds maar tijdelijk geldig. Daarom is het belangrijk dat u de code snel overneemt. Bent u te laat? Dan verschijnt in uw app direct een nieuwe code die u kunt gebruiken.
Komt u er niet uit? Dan kunt u mailen naar support@vzvz.nl.
Let op: Bent u wettelijk vertegenwoordiger en heeft u een account bij MijnVZVZ? Dan kunt u niet inloggen met tweestapsauthenticatie. Wettelijk vertegenwoordigers kunnen alleen inloggen met eHerkenning of UZI-pas.
Gebruikt u MijnVZVZ op uitnodiging van de wettelijk vertegenwoordiger? En lukt inloggen met tweefactorauthenticatie niet omdat u uw wachtwoord niet meer weet? Dan kunt u in het inlogscherm op TWEEFACTORAUTHENTICATIE (2FA) klikken en vervolgens op WACHTWOORD VERGETEN. U kunt via deze weg een nieuw wachtwoord aanvragen en instellen.
Lukt inloggen met tweefactorauthenticatie niet omdat uw authenticator-app niet meer goed werkt of omdat u een nieuwe smartphone heeft? Dan kunt u uw huidige account helaas niet meer gebruiken. Vraag uw wettelijk vertegenwoordiger uw account te verwijderen. Volgens kan de wettelijk vertegenwoordiger u opnieuw uit te nodigen voor MijnVZVZ. U krijgt hierna een uitnodiging voor MijnVZVZ. Dit betreft een nieuw account, inclusief nieuw wachtwoord en nieuwe verbinding met de authenticator-app op uw smartphone.
Probeert u in te loggen bij MijnVZVZ en werkt uw UZI-pas daarbij niet?
Let op:
Wettelijk vertegenwoordiger: Heeft u zich bij MijnVZVZ geregistreerd en geïdentificeerd met eHerkenning? Dan kunt u alleen inloggen met eHerkenning en niet met uw UZI-pas.
Géén wettelijk vertegenwoordiger: Dan kunt u bij MijnVZVZ alleen inloggen met tweestapsauthenticatie (2FA).
Ik ben wettelijk vertegenwoordiger en mijn UZI-pas werkt niet.
Volg onderstaande stappen als uw UZI-pas niet werkt bij het aanmaken van een account of als u probeert in te loggen:
Heeft u alles gecontroleerd en werkt de UZI-pas nog steeds niet?
Mogelijk is er een tijdelijke storing. Probeer het op een later moment nog eens.
Als het probleem zich voor blijft doen kunt bij de Atos Servicedesk controleren of de instellingen van het certificaat van uw UZI- pas juist zijn. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00. Telefoon: +31 30 799 87 46. E-mail: UZI-pas.support@atos.net.
Probeert u in te loggen bij MijnVZVZ te registreren en werkt uw eHerkenning daarbij niet?
Wij adviseren u om contact op te nemen met de leverancier van uw eHerkenning: Digidentity, KPN, QuoVadis, Reconi, WE-ID of Z login.
Let op: Bent u wettelijk vertegenwoordiger en heeft u zich bij MijnVZVZ geregistreerd en geïdentificeerd met uw UZI-pas? Dan kunt u alleen inloggen met uw UZI-pas en niet met eHerkenning. Bent u géén wettelijk vertegenwoordiger? Dan kunt u bij MijnVZVZ alleen inloggen met tweestapsauthenticatie (2FA).
U heeft eHerkenning of een UZI-pas nodig om als wettelijk vertegenwoordiger te kunnen inloggen op MijnVZVZ.
Meer informatie over het aanvragen van eHerkenning vindt via deze link.
Let op: Bent u géén wettelijk vertegenwoordiger? Dan kunt u bij MijnVZVZ alleen inloggen met tweestapsauthenticatie (2FA).