Ja, de manier waarop u inlogt (eHerkenning, UZI-pas of tweefactorauthenticatie) is van belang. Het bepaalt welke toegangsrechten u hebt in het VZVZ Dienstenportaal. Wanneer u inlogt met EHerkenning kunt u bijvoorbeeld een nieuwe dienst aanvragen.
U kunt alleen op basis van eHerkenning bij het VZVZ Dienstenportaal inloggen. Dit betekent dat alleen een wettelijk vertegenwoordiger kan inloggen. Dit gaat veranderen. Dan zijn ook de inlogmethodes UZI-pas en tweefactorauthenticatie beschikbaar. Ook kan een wettelijk vertegenwoordiger vanaf dat moment extra gebruikers voor het portaal uitnodigen. Deze extra gebruikers kunnen inloggen met de inlogmethode UZI-pas of tweefactorauthenticatie.
Op dit moment kunt u alleen inloggen op het VZVZ Dienstenportaal met eHerkenning. Dit betekent dat alleen een wettelijke vertegenwoordiger kan inloggen. Dit gaat veranderen. Dan zijn ook de inlogmethodes UZI-pas en tweefactorauthenticatie beschikbaar. Ook kan een wettelijk vertegenwoordiger vanaf dat moment extra gebruikers voor het portaal uitnodigen. Deze extra gebruikers kunnen inloggen met de inlogmethode UZI-pas of tweefactorauthenticatie.
Op dit moment kan alleen een wettelijke vertegenwoordiger zich aanmelden (identificeren) bij het VZVZ Dienstenportaal met behulp van eHerkenning. Dit komt doordat VZVZ nieuwe aanvragen alleen kan accepteren en verwerken als ze worden ingediend met eHerkenning.
Op dit moment kunt u alleen inloggen op het VZVZ Dienstenportaal met eHerkenning. Dit betekent dat alleen een wettelijke vertegenwoordiger kan inloggen. Dit gaat veranderen. Dan zijn ook de inlogmethodes UZI-pas en tweefactorauthenticatie beschikbaar. Ook kan een wettelijk vertegenwoordiger vanaf dat moment extra gebruikers voor het portaal uitnodigen. Deze extra gebruikers kunnen inloggen met de inlogmethode UZI-pas of tweefactorauthenticatie.
Beschikt u als praktijkhouder of assistent over eHerkenning voor uw organisatie? Dan kunt u een account aanmaken voor het VZVZ Dienstenportaal. Op dit moment kunt u alleen inloggen op het VZVZ Dienstenportaal met eHerkenning. Dit betekent dat alleen een wettelijke vertegenwoordiger kan inloggen. Dit gaat veranderen. Dan zijn ook de inlogmethodes UZI-pas en tweefactorauthenticatie beschikbaar. Ook kan een wettelijk vertegenwoordiger vanaf dat moment extra gebruikers voor het portaal uitnodigen. Deze extra gebruikers kunnen inloggen met de inlogmethode UZI-pas of tweefactorauthenticatie.
U kunt meer informatie vinden over VZVZ op onze website https://www.vzvz.nl/
Het VZVZ Dienstenportaal is ontwikkeld voor de zorgaanbieders in Nederland.
Bij het aanmelden van een nieuw account hebben we informatie over uw organisatie nodig, zoals het URA-nummer en het KvK-nummer. Als uw organisatie meerdere vestigingen heeft, is ook het vestigingsnummer belangrijk.
Bij het aanmelden van een nieuwe account hebben we informatie over uw organisatie nodig, zoals het URA-nummer. Uw URA-nummer is gekoppeld aan uw naam in het UZI-register: uw URA-naam. Deze URA-naam gebruikt VZVZ voor de officiële registratie bij het VZVZ Dienstenportaal. Wilt u uw URA-naam wijzigen? Ga hiervoor naar de website van het UZI-register.
Via het VZVZ Dienstenportaal kunt u 24/7 met VZVZ communiceren, zoals vragen stellen, uw gegevens bekijken en nieuwe diensten aanvragen.
Probeert u in te loggen bij MijnVZVZ en werkt uw UZI-pas daarbij niet?
Let op:
Wettelijk vertegenwoordiger: Heeft u zich bij MijnVZVZ geregistreerd en geïdentificeerd met eHerkenning? Dan kunt u alleen inloggen met eHerkenning en niet met uw UZI-pas.
Géén wettelijk vertegenwoordiger: Dan kunt u bij MijnVZVZ alleen inloggen met tweestapsauthenticatie (2FA).
Ik ben wettelijk vertegenwoordiger en mijn UZI-pas werkt niet.
Volg onderstaande stappen als uw UZI-pas niet werkt bij het aanmaken van een account of als u probeert in te loggen:
Heeft u alles gecontroleerd en werkt de UZI-pas nog steeds niet?
Mogelijk is er een tijdelijke storing. Probeer het op een later moment nog eens.
Als het probleem zich voor blijft doen kunt bij de Atos Servicedesk controleren of de instellingen van het certificaat van uw UZI- pas juist zijn. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00. Telefoon: +31 30 799 87 46. E-mail: UZI-pas.support@atos.net.